Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Maud Theelen, netwerkregisseur van de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV), heeft het nieuwe platform productverbetering gelanceerd. Dit platform moet bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie ondersteunen bij het versnellen en verbreden van hun inspanningen op het gebied van productverbetering. De focus ligt op het verminderen van zout, suiker en verzadigd vet, en het verhogen van het vezelgehalte. De lancering is een belangrijke stap in het behalen van de doelen die de NAPV voor 2030 heeft gesteld.
De NAPV stimuleert voedingsmiddelenproducenten om hun producten te verbeteren op basis van criteria per productgroep. Het streven is dat in 2030 de helft van het aanbod in de meest gunstige categorie valt, met maximaal 10% in de minst gunstige. Sinds de start van de NAPV zijn al diverse initiatieven genomen, zoals afspraken met supermarkten over de samenstelling van melkproducten en plantaardige vervangers. Ook wordt er gewerkt aan het verlagen van het zoutgehalte in kant-en-klaarmaaltijden.
Het nieuwe platform speelt een cruciale rol in het versterken van samenwerking binnen de sector. Bedrijven kunnen hier terecht voor praktische tools en stappenplannen, die hen ondersteunen in het verbeteren van hun producten. Organisaties zoals de FNLI, CBL en Veneca zijn actief betrokken. Deze samenwerking moet bijdragen aan een gelijk speelveld voor alle spelers, zodat de consument geleidelijk went aan producten met een verbeterde samenstelling.
Bron: Productverbetering.nl
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec