Mosa Meat, gedreven door haar missie om de wereld te verbeteren, kondigt met trots haar B Corp certificering aan. Dit is niet zomaar een onderscheiding; het is een belofte om te werken volgens de hoogste ethische en milieunormen. Deze certificering onderstreept de betrokkenheid van Mosa Meat bij het hervormen van het wereldwijde voedselsysteem. Het bedrijf is transparant en klaar voor openbaar onderzoek en verwacht dat andere kweekvlees- en visbedrijven zich ook aansluiten.
Maarten, de CEO: "De B Corp-certificering versterkt onze toewijding aan duurzaamheid en ethiek en positioneert ons als pioniers op het gebied van cellulaire landbouw. We zijn gepassioneerd over het produceren van eerlijk vlees dat zowel het milieu als het voedselsysteem ten goede komt en vertrouwen erop dat deze visie weerklank vindt binnen onze sector."
Het verkrijgen van een B Corp certificering omvat een uitgebreide beoordeling op verschillende fronten - van bestuur en missie tot milieu- en toeleveringsketenpraktijken, waarbij de betrokkenheid van het bedrijf bij sociale en milieueffecten wordt benadrukt.
Na een uitputtende analyse van een jaar heeft Mosa Meat twee Impact Business Models (IBM's) behaald: 'Resource Conservation' en 'Mission Locked'. De eerste waardeert producten die het gebruik van hulpbronnen beperken, terwijl de tweede bedrijven prijst die rekening houden met belanghebbenden in hun operationele kader.
Het verdienen van een IBM-certificering vereist van bedrijven dat ze onderscheidende, duurzame en controleerbare principes laten zien. Hoewel de B Corp-criteria streng zijn, wordt het behalen van een IBM als nog strenger gezien. Mosa Meat gaat verder in haar missie. Hun overtuiging is standvastig: bedrijven kunnen en moeten krachtige agenten zijn van positieve verandering, gericht op universeel voordeel.
Bron: Mosa Meat