Lidl België verlaagt prijzen van plantaardige producten
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Lidl België verlaagt prijzen plantaardige producten

  • 02 mei 2024

Lidl België heeft aangekondigd haar assortiment plantaardige eiwitproducten uit te breiden en tegelijkertijd de prijzen te verlagen. Vanaf 15 2024 mei zullen de prijzen van deze producten permanent verlaagd worden. Deze actie is een onderdeel van de ambitieuze strategie van de supermarktketen om de verkoop van plantaardige eiwitproducten tegen 2030 te verdubbelen.

Om plantaardige voedingskeuzes toegankelijker te maken voor alle consumenten, zal Lidl het prijsverschil tussen dierlijke en plantaardige eiwitten elimineren. De prijsverlaging is een antwoord op een recente studie die aangeeft dat 42% van de Belgen meer vegetarische en veganistische producten zou kopen als deze goedkoper waren. Deze prijsaanpassing is bedoeld om een stap te zetten naar gelijke prijzen voor dierlijke en plantaardige producten.

Een ruimer plantaardig aanbod

De supermarktketen streeft ernaar om het aandeel van plantaardige eiwitbronnen tegen 2030 te verhogen naar 20%. Dit houdt in dat Lidl een breder scala aan peulvruchten, zaden en veganistische alternatieven voor vlees, eieren en vis zal aanbieden. Het doel is om de diversiteit van plantaardige producten te verhogen en alternatieve zuivelproducten op te trekken tot 10% van het aanbod.

Een nieuwe norm stellen

Lidl is pionier in het gebruik van een door het WWF ontwikkelde methodologie om het gehalte aan plantaardige en dierlijke eiwitten in voedingsmiddelen te analyseren. Deze methode helpt om transparantie te bieden aan klanten over wat ze kopen. Het bevorderen van een bewuste en duurzame levensstijl is een belangrijk doel van Lidl, in lijn met het 'Planetary Health Diet'. Dit dieet is gericht op gezonde voeding die zowel goed is voor de mens als voor de planeet, en zou tegen 2050 een duurzaam dieet voor de wereldbevolking kunnen waarborgen.

Door deze stappen te nemen, werkt Lidl België actief aan het bevorderen van duurzame voedingskeuzes en toont het bedrijf haar leiderschap binnen de voedingsindustrie.

Lidl.com

Bron: Lidl