Lancering plant-based voedingsmerk 'The Simple Root'
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Lancering plant-based voedingsmerk 'The Simple Root'

  • 05 oktober 2021

The Simple Root, een nieuw wereldwijd plantaardig merk ondersteund door wereldleider in FMCG McCain Foods, wordt later dit jaar gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. Het maakt gebruik van de kracht van de aardappel om heerlijke alternatieven te creëren voor voedingsmiddelen op basis van zuivel.

Het assortiment omvat veelzijdige kooksauzen zoals bechamel, truffel en kaas, en pesto, room 'cheeze,' en een reeks van dips zoals geroosterde knoflook en kruiden en rokerige chipotle. Alle producten zijn ontwikkeld met minimale verwerking, een lage CO2-voetafdruk en lokaal ingekochte ingrediënten. De producten in het assortiment bieden een eenvoudige "route" om te genieten van een verscheidenheid aan voedingsmiddelen voor snacking, koken en delen die toegankelijkheid en voedselvrijheid bieden voor iedereen, zonder compromis op smaak.

The Simple Root maakt gebruik van innovatieve technologie om aardappelen en andere wortelgroenten om te toveren tot een romige smaak en textuur, maar dan zonder kunstmatige smaakstoffen en allergenen zoals zuivel, noten, soja en eieren. De technologie om deze gepatenteerde ingrediëntenbasis te creëren is ontwikkeld in samenwerking met McCain Foods, 's werelds grootste producent van diepgevroren aardappelproducten, en Pilot Lite Capital. Dit partnerschap ondersteunt het streven van McCain Foods naar innovatie buiten haar kernportfolio, waaronder recente investeringen in Truleaf (verticale landbouw), NUGGS (kipnuggets op plantaardige basis) en Fiddlehead (een data science-bedrijf).

Binnenkort zullen er zendingen van het eerste Britse assortiment van The Simple Root beschikbaar zijn, met een innovatieve pijplijn van spannende nieuwe producten en een wereldwijde uitrol die binnenkort zal plaatsvinden.

mccain.com

Bron: McCain Foods