Lager budget voor promotie vlees- en zuivelproducten
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Lager budget voor promotie vlees- en zuivelpro­ducten

  • 29 december 2022

De EU kent in haar jaarlijkse subsidieronde ruim 34 miljoen euro toe aan reclamecampagnes voor vlees en zuivel. Vorig jaar was dat nog 54 miljoen euro, een daling van bijna 36 procent. Daarnaast gaat er ruim 37 miljoen euro naar campagnes waar vlees- of zuivelproducten een onderdeel van zijn. Vorig jaar trok de EU daar bijna 39 miljoen euro voor uit. Dit blijkt uit onderzoek van Dier&Recht.

Helft minder subsidie voor vleesreclames

De EU reserveert deze keer 13 miljoen euro voor de promotie van vlees. Vorig jaar was dat nog bijna 27 miljoen euro, een daling van 51 procent. Aan de promotie van zuivel besteedt de EU deze ronde ruim 21 miljoen euro, een daling van bijna 20 procent in vergelijking met vorig jaar. Daarmee wordt 23 procent van het totale EU-budget voor promoties uitgegeven aan reclames voor vlees en zuivel.

Dierenrecht.nl

Bron: Dier&Recht