Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
De EU kent in haar jaarlijkse subsidieronde ruim 34 miljoen euro toe aan reclamecampagnes voor vlees en zuivel. Vorig jaar was dat nog 54 miljoen euro, een daling van bijna 36 procent. Daarnaast gaat er ruim 37 miljoen euro naar campagnes waar vlees- of zuivelproducten een onderdeel van zijn. Vorig jaar trok de EU daar bijna 39 miljoen euro voor uit. Dit blijkt uit onderzoek van Dier&Recht.
De EU reserveert deze keer 13 miljoen euro voor de promotie van vlees. Vorig jaar was dat nog bijna 27 miljoen euro, een daling van 51 procent. Aan de promotie van zuivel besteedt de EU deze ronde ruim 21 miljoen euro, een daling van bijna 20 procent in vergelijking met vorig jaar. Daarmee wordt 23 procent van het totale EU-budget voor promoties uitgegeven aan reclames voor vlees en zuivel.
Bron: Dier&Recht
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec