Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
In de laatste vijf jaar groeide het aantal producenten van voedsel en dranken met minder dan vijf medewerkers met 45 procent tot 3660, blijkt uit een recent rapport van ABN AMRO. Hiermee groeide dit marktsegment veel sneller dan het aantal producenten in de totale foodsector (+21 procent). Kleine ondernemers maken het verschil door snel in te spelen op foodtrends. Tussen 2011 en 2016 groeide vooral het aantal kleine bierbrouwerijen explosief: met maar liefst 430 procent. Ook het aantal producenten van bakkerijproducten, zoals cakes en taarten, nam fors toe (+46 procent). De grote populariteit van 'thuisbakken' en stijgende vraag naar speciaalbieren zijn de aanjagers van deze groei. De opmars van het aantal kleinschalige foodproducenten is nog niet ten einde. ABN AMRO verwacht dat deze groep ondernemers in de komende twee jaar met 7 procent per jaar zal groeien. Hiermee zet de 'startup cultuur' binnen de foodsector stevig door.
Bron: ©ISTOCK.COM/MINDUNDALK
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec