Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Het kabinet wil kindermarketing voor ongezonde voeding wettelijk beperken. Voor gezond eten en drinken blijft reclame gericht op 18-minners toegestaan. Daarnaast krijgen gemeenten een nieuwe wettelijke bevoegdheid waarmee zij de komst van ongezonde voedselaanbieders op bepaalde plekken kunnen weren. Om overgewicht tegen te gaan, investeert het kabinet in het gezonder maken van plekken waar kinderen veel tijd doorbrengen en krijgt het bevorderen van sporten en bewegen een impuls.
Naast het voorkomen van overgewicht is er ook extra aandacht voor het ondersteunen van mensen met overgewicht of obesitas. De komende drie jaar is er 62 miljoen euro beschikbaar om een forse impuls te geven aan betere hulp en begeleiding voor kinderen met overgewicht en obesitas. Ook in de Gecombineerde Leefstijlinterventie wordt verder geïnvesteerd. Met deze aanpak, die vergoed wordt vanuit het basispakket, worden mensen door een leefstijlcoach geholpen om gezonder te leven.
Beeld: Eugenia Porechenskaya/Shutterstock.com
Bron: Rijksoverheid
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec