Kindermarketing van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Kindermar­keting van ongezond voedsel wettelijk ingeperkt

  • 12 december 2022

Het kabinet wil kindermarketing voor ongezonde voeding wettelijk beperken. Voor gezond eten en drinken blijft reclame gericht op 18-minners toegestaan. Daarnaast krijgen gemeenten een nieuwe wettelijke bevoegdheid waarmee zij de komst van ongezonde voedselaanbieders op bepaalde plekken kunnen weren. Om overgewicht tegen te gaan, investeert het kabinet in het gezonder maken van plekken waar kinderen veel tijd doorbrengen en krijgt het bevorderen van sporten en bewegen een impuls.

Forse impuls hulp mensen met overgewicht

Naast het voorkomen van overgewicht is er ook extra aandacht voor het ondersteunen van mensen met overgewicht of obesitas. De komende drie jaar is er 62 miljoen euro beschikbaar om een forse impuls te geven aan betere hulp en begeleiding voor kinderen met overgewicht en obesitas. Ook in de Gecombineerde Leefstijlinterventie wordt verder geïnvesteerd. Met deze aanpak, die vergoed wordt vanuit het basispakket, worden mensen door een leefstijlcoach geholpen om gezonder te leven.

Rijksoverheid.nl

Beeld: Eugenia Porechenskaya/Shutterstock.com

Bron: Rijksoverheid