Op 18 april maakte Greenyard bekend dat zij het Belgische bedrijf Crème de la Crème overnemen. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie en verkoop van gelato en diepvriesdesserts. De nadruk ligt hierbij op producten gemaakt van enkel plantaardige ingrediënten.
De aankoop brengt meer dan 25 jaar aan ervaring met de productie van zuivelvrije diepvriesdesserts onder één dak. Crème de la Crème is bekend om haar schepijs en ijsjes op een stokje die geen dierlijke producten bevatten. Deze overname sluit naadloos aan bij Greenyard’s ambitie om de markt van diepvriessnacks te innoveren. Het bedrijf wil consumenten plantaardige, smaakvolle en verantwoorde snacks en desserts aanbieden.
Francis Kint, CEO van Greenyard, benadrukte de synergie tussen de twee bedrijven. "We zijn blij om het Crème de la Crème team welkom te heten binnen Greenyard. Dit versterkt onze capaciteiten in de productie van plantaardig ijs hier in België." Volgens Kint zal de vraag naar gezonde en lekkere plantaardige snacks en desserts blijven groeien. Deze producten passen binnen Greenyard's Europese logistieke keten en zullen profiteren van de wereldwijde toegang tot grote retailers.
Ook Rik Zweegers, CEO van Crème de la Crème, is positief over de toekomst. "Het bedrijf dat Ann-Catherine Nulens en ik oprichtten, zal binnen Greenyard blijven groeien," zegt Zweegers. Hij wijst op de stijgende vraag naar plantaardig ijs als reden voor deze fusie.
De markt voor diepvriessnacks is aan het groeien, met een verwacht jaarlijks groeipercentage van 6,2% tot 2030. Factoren zoals toenemende lactose-intolerantie en de vraag naar glutenvrije producten stimuleren deze groei. Dit segment biedt ook aantrekkelijke marges voor producenten. Met de recente overnames en productlanceringen is Greenyard goed gepositioneerd om deze groeiende markt verder te ontwikkelen en te leiden.
Bron: Greenyard