Garden Gourmet CO₂-neutraal in 2022
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Garden Gourmet CO₂-neutraal in 2022

  • 08 maart 2021

Nestlé’s Garden Gourmet versnelt in de aanpak van klimaatverandering en geeft aan het CO₂-neutraal doel in 2022 te gaan bereiken. Garden Gourmet bereikt haar doel door jarenlange actie in de gehele keten van boer tot bord. Dat begon uiteraard met het meten van de CO₂-uitstoot in iedere stap van de keten. Op basis hiervan neemt het merk doelgericht actie om de CO₂-uitstoot te verwijderen of verminderen, bijvoorbeeld door Europese inkoop van belangrijke ingrediënten. Zo gebruikt Garden Gourmet 100% ontbossingsvrije soja voor haar producten en werkt nu toe naar haar doel om 100% Europese soja te gebruiken. De verpakkingen met karton zijn volledig recyclebaar en de centraal gelegen Europese productielocatie draait op 100% hernieuwbare energie. Ook verkent het merk de mogelijkheden voor CO₂-compensatie door te investeren in projecten zoals het bevorderen van biodiversiteit. De acties die het merk neemt zijn deel van ‘Nestlé’s Net Zero Roadmap’. In februari kondigde Nestlé aan haar broeikasgasemissies tegen 2030 te halveren om tegen 2050 netto-nul emissie te bereiken. Netto-nul betekent dat het bedrijf haar broeikasgasemissies van boer-tot-bord drastisch zal verminderen en haar resterende emissies uit de atmosfeer verwijdert met projecten waarin koolstof wordt opgeslagen in bodem en bomen.

Op weg naar netto-nul

Valerie van Schaick, Business Executive Officer Food bij Nestlé Nederland: “Bij de constante verbetering van onze producten is het verkleinen van onze ecologische voetafdruk net zo belangrijk als bijdragen aan gezonde, voedzame voeding. We zijn super trots op het feit dat we als één van de eerste Nestlé-merken het CO₂-neutraal doel in 2022 gaan bereiken”.

nestle.nl

Bron: Nestlé Nederland