Future Food Group gaat een unieke samenwerking aan met Fazenda Futuro. Fazenda Futuro is het eerste Braziliaanse foodtech bedrijf dat vlees maakt van planten en heeft reeds goede naam gemaakt op het Zuid-Amerikaanse continent. Onder de naam Future Farm gaat het bedrijf nu de Europese markt op. Future Food Group is de exclusieve EU-leverancier van de kwalitatieve, smaakvolle en plantaardige producten van Future Farm.
Future Farm heeft als doelstelling om op basis van planten exacte vlees-replica’s te produceren qua textuur en smaak. Zo draagt het bij aan het verminderen van de CO2 uitstoot en onnodig dierenleed. Future Farm gelooft dat de combinatie van innovatie, duurzaamheid en smaak, tot nieuwe producten kan leiden. Producten die staan voor een bewuste consumptie èn die lekker van smaak zijn. Future Farm heeft zich in Zuid-Amerika al bewezen. Tijd om de rest van de wereld te veroveren met hun hoge kwaliteitsproducten.
Marcos Leta, oprichter Future Farm licht toe: “Brazilië is een wereldleider in de productie van vlees en groenten. Ik vind dat we daarmee ook de plicht hebben om een wereldspeler te zijn in de plantaardige industrie. Met ons merk willen we een echte verbinding maken met de bewuste consument door hen plantaardige kwaliteitsproducten te leveren tegen een concurrerende prijs. Producten die staan voor het tegengaan van ontbossing in Brazilië, zuinig omgaan met natuurlijke hulpbronnen en het verminderen van dierenleed voor onze consumptie. Ons doel is om een van de grootste spelers op het gebied van plantaardige producten te zijn en vreugde te brengen aan ieders buik en aan de planeet.”
Future Farm producten hebben dezelfde textuur, sappigheid en vleessmaak als vlees, maar zijn volledig plantaardig. Tevens zijn ze glutenvrij. Op de Horecava konden bezoekers al kennismaken met de Future Burger, Future Mince en Future Meatballs. Bezoekers die de producten hebben geproefd waren zeer verrast, positief en enthousiast.
De producten van Future Farm zijn beschikbaar voor zowel de Foodservice/Cash and Carry als Retail.
Future Farm onderscheidt zich niet alleen in kwaliteit en smaak van haar vleesloze burgers en gehakt. Ook qua uitstraling presenteert het merk zich op geheel eigen wijze. Is het futuristisch of juist met hang naar nostalgie? Opvallend en anders is het zeker. Dat vindt ook Remy van der Geer, columnist bij Marketing Tribune, die er in zijn artikel met betrekking tot branding op de Horecava melding van heeft gemaakt.
Future Food Group, dat onder leiding staat van de heer Anton Bal, gaat de distributie van Future Farm voor Europa regelen. “De visie die wij met Future Food Group hebben is ‘proteïnerijk voedsel van de toekomst’. Hiervoor ontwikkelen we zelf producten, maar we staan ook open voor andere food producenten die net als wij duurzaamheid en de toekomst als kernwaarde hebben. Samen kom je verder. Uit de gesprekken die we met Future Farm voerden, bleek al snel dat onze visies overeenkomen. Daarbij zijn hun producten ook nog eens enorm goed en passend bij het niveau en de prijs die wij de markt willen bieden. Het is gewoon zonde om Europa hier geen kennis mee te laten maken.”
De heer Leta sluit zich daarbij aan. “Ik denk dat we in Future Food Group een partner hebben gevonden die hetzelfde doel nastreeft en ons de nodige kennis en informatie over de EU markt kan verstrekken. De verwachting is een langdurige, hechte samenwerking waarbij we actief een sterk merk in Europa creëeren.”
De eerste vruchten van de samenwerking kunnen binnenkort geplukt worden. Na een kennismaking op de Horecava zijn vervolgstappen gezet om Europa te veroveren. Dit heeft ertoe geleid dat in april de eerste Future Farm producten bij enkele retailers en groothandels te vinden zullen zijn.
Bron: © Future Food Group