Einde cold calling in zicht
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Einde cold calling in zicht

  • 19 februari 2021
  • Door: Saskia Stender

Zonder uitdrukkelijke toestemming mag je straks geen natuurlijke personen en dus ook geen eenmanszaken, maatschappen en vennootschappen onder firma meer bellen. Op 9 februari 2021 is de Eerste Kamer akkoord gegaan met ‘dit wetsvoorstel ter wijziging van de Telecommunicatiewet’. Dit betekent voor telemarketing dat het huidige opt-out-systeem wordt vervangen door een opt-in-systeem. Oftewel, Afhankelijk van je business model kan dit enorme impact hebben.

Hoe bereik je dan je markt?

De deuren van de meeste vakbeurzen blijven voorlopig ook nog gesloten. Ondertussen gaat het werk door. Lopende opdrachten worden afgerond, maar op bezoek gaan bij (nieuwe) klanten blijft lastig. De aanwas van nieuwe opdrachten is (mede daardoor) veel te laag, zo hoor ik steeds vaker. En dan mag je straks ook niet meer koud bellen!

Geen paniek, deze wet gaat naar verwachting pas in de loop van 2022 in. Tot die tijd heb je de mogelijkheid om een relatie op te bouwen met potentiële nieuwe klanten. Zo voorkom je in de toekomst problemen en blijf je de concurrentie voor.

Zorg dat je contact krijgt met de markt! Wacht niet tot het te laat is!

Print is de toekomst

Ik ben blij dat ik een vakblad nog steeds ongevraagd bij de markt op de mat mag leggen. En dat verandert voorlopig nog lang niet. Online wordt het ook steeds lastiger om op te vallen. Google werkt ook niet meer echt mee. Straks is communicatie door de brievenbus nog de enige manier om nieuwe klanten te bereiken met al die online restricties. 

Print is springlevend!

Saskia Stender - Uitgever vakblad Voedingsindustrie

Bron: ©Vakblad Voedingsindustrie