Eerder en effectiever communiceren over productverbetering
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Eerder en effectiever communiceren over productver­be­tering

  • 21 april 2022

De Tweede Kamer verzoekt de regering om samen met voedselproducenten alternatieven op te stellen voor het eerder en effectiever communiceren over productverbetering, binnen de kaders van de Europese regelgeving. Dit wil de Kamer uiteindelijk gekoppeld zien aan de nieuwe aanpak productverbetering. De motie waarin dit voorstel wordt gemaakt is op dinsdag 19 april aangenomen in de Tweede Kamer.

De indieners van de motie constateren dat er steeds meer gezondheidsproblemen ontstaan, omdat er te veel suiker, zout en verzadigd vet in verwerkte producten zit. Zij geven aan dat gefaseerde productverbetering nodig is om gezondheidswinst te behalen en dat marketing kan helpen om de gezonde keuze te stimuleren. Door de huidige Europese regelgeving is er echter beperkt ruimte om te communiceren dat producten minder toevoegingen bevatten. Daarom wil men in de nieuwe aanpak productverbetering bindende afspraken maken zodat bedrijven eerder en effectiever kunnen communiceren over productverbetering.

Bekijk de motie

Bron: Tweede Kamer