Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Hoewel 75 procent van de Nederlanders tijdens het kopen van groente en fruit rekening houdt met voedselverspilling, gooit datzelfde percentage met regelmaat groenten weg omdat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Iglo stelt dat een groot deel van de voedselverspilling kan worden tegengegaan als thuiskoks vaker zouden kiezen voor diepvriesgroenten.
Uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Motivaction blijkt dat meer dan de helft van de consumenten vaker zou kiezen voor diepvriesproducten als ze er zeker van zouden zijn dat deze duurzamer, gezonder en lekkerder zijn. 79 procent van de ondervraagden gaf aan weinig over de voordelen van diepvries te hebben gehoord of gelezen. Nederlanders voelen zich drie keer zo veel aangetrokken tot versproducten als tot producten van de diepvriesafdeling in de supermarkt.
Michel Acda, general manager bij Iglo Nederland, denkt dat mensen eerder vers kopen omdat er te weinig kennis is over de voordelen van diepvriesproducten: “Ons gevoel zegt misschien dat we het beste verse producten kunnen kopen, omdat het gezonder lijkt. Maar dat is niet altijd het geval. En dat heeft onder andere te maken met de afstand die het product moet afleggen en hoe lang er tussen de oogst en het daadwerkelijk nuttigen zit. Diepgevroren producten zijn op hun rijpste moment geoogst en worden dan in een razendsnel tempo tot ver beneden het vriespunt gebracht. Diepgevroren producten behouden daardoor hun voedingswaarde en versheid.”
Bron: Levensmiddelenkrant
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec