Danone snijdt in productassortiment
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Danone snijdt in productas­sor­timent

  • 21 juni 2022

Om de prijzendruk te verminderen, verkleint Danone zijn assortiment. Minder verschillende smaken en verpakkingen moeten de kosten helpen verlagen. Er zouden (voorlopig) geen hele productlijnen verdwijnen.

Minder van hetzelfde

Danone gaat minder productvariaties aanbieden om de stijgende inflatie en kostendruk te beheersen. Er wordt in het aantal verschillende referenties flink gesnoeid. Zo zal de fabrikant van sommige producten minder verschillende verpakkingsgroottes of smaken produceren. Door een kleiner, eenvoudiger assortiment aan te bieden, kunnen ook de supermarkten besparen: zij hoeven immers minder opslag- en schapruimte, transport en stockbeheer te voorzien.

“We moeten aan inflatie beginnen te wennen, vooral in Europa”, zegt Ayla Ziz, hoofd wereldwijde verkoop bij Danone, tegen Reuter. Het zou weliswaar niet om een algemene SKU-vermindering gaan, maar om een analyse die kan verschillen per regio en per retailer. De hele portefeuille van Danone wordt volgens Ziz samen met elke retailklant bekeken. Ook zal het bedrijf investeren in software om de prijzen van producten nauwkeuriger te bepalen en in lijn te houden met de consumentenverwachtingen.

Reuters.com

Bron: Reuters