Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Om de prijzendruk te verminderen, verkleint Danone zijn assortiment. Minder verschillende smaken en verpakkingen moeten de kosten helpen verlagen. Er zouden (voorlopig) geen hele productlijnen verdwijnen.
Danone gaat minder productvariaties aanbieden om de stijgende inflatie en kostendruk te beheersen. Er wordt in het aantal verschillende referenties flink gesnoeid. Zo zal de fabrikant van sommige producten minder verschillende verpakkingsgroottes of smaken produceren. Door een kleiner, eenvoudiger assortiment aan te bieden, kunnen ook de supermarkten besparen: zij hoeven immers minder opslag- en schapruimte, transport en stockbeheer te voorzien.
“We moeten aan inflatie beginnen te wennen, vooral in Europa”, zegt Ayla Ziz, hoofd wereldwijde verkoop bij Danone, tegen Reuter. Het zou weliswaar niet om een algemene SKU-vermindering gaan, maar om een analyse die kan verschillen per regio en per retailer. De hele portefeuille van Danone wordt volgens Ziz samen met elke retailklant bekeken. Ook zal het bedrijf investeren in software om de prijzen van producten nauwkeuriger te bepalen en in lijn te houden met de consumentenverwachtingen.
Bron: Reuters
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec