Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
De vraag naar alternatieve melkdranken heeft de afgelopen jaren een flinke opmars gemaakt, met plantaardige melk aan kop. Toch lijken de tijden te veranderen, nu consumenten hun keuzes heroverwegen door uiteenlopende factoren. Prijsdruk en gezondheid spelen een belangrijke rol, maar duurzaamheid en innovatie beïnvloeden het speelveld eveneens.
De markt voor alternatieve melkdranken ziet, na jaren van groei, een opmerkelijke daling in de verkoop. Hogere levensonderhoudskosten en prijsstijgingen drukken op de portemonnee van de consument, waardoor minder essentiële aankopen afnemen. Ondanks deze druk blijft gezondheid belangrijk voor consumenten en zien we dat merken zich meer richten op functionele dranken. Producten als amandel- en sojamelk verliezen echter terrein, wat suggereert dat innovaties en aangepaste prijzen nodig zijn om een nieuwe impuls te geven.
De huidige markt voor alternatieve melk wordt beïnvloed door verschillende trends:
Merken die deze trends goed weten te benutten, kunnen een kans zien om hun positie in deze veranderende markt te versterken.
Bron: Nielsen IQ
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec