Op de Dag van de Aarde (22 april 2021), start Alpro haar nieuwe campagne ‘Help de planeet terwijl je eet!’. Het doel is zoveel mogelijk mensen inspireren om vaker te kiezen voor plantaardig, omdat dit goed is voor henzelf én voor de planeet. Onderdeel van de campagne is de ‘Planetary Plate’. Dit bord visualiseert een dag- en weekmenu om te helpen gezond te blijven en waarmee je eet en drinkt binnen de grenzen van de planeet. Dus minder dierlijke en meer plantaardige producten, zonder concessies te doen als het gaat om lekker eten. Tot 30% van de globale CO2 uitstoot is gelinkt aan voedsel productie & consumptie. Meer plantaardige voeding kan dit reduceren. De start van de campagne valt samen met de vernieuwing van het B Corp-certificaat dat Alpro sinds 2018 met trots draagt.
Alpro wil laten zien dat meer plantaardig eten een impactvolle manier is om de ecologische voetafdruk te verkleinen. The Planetary Plate kan deel uitmaken van bijna elk voedingseetpatroon. Plantaardige drinks, plantaardige variaties op yoghurt en andere plantaardige variaties zijn een deel van de oplossing als het gaat om te zorgen voor onze planeet. Daarbij is het gemakkelijk te integreren in het dagelijkse voedingspatroon. Meer plantaardig betekent dat plantaardige producten een grotere rol gaan spelen op het bord dan dierlijke, maar niets is verboden. Het gaat om een flexibel voedingspatroon en natuurlijk om smaakvol eten. De komende periode zal Alpro via verschillende kanalen deze boodschap aan het grote publiek kenbaar maken.
Al sinds de lancering in de jaren 80 heeft Alpro een plantaardige missie en zit duurzaamheid in het DNA van het bedrijf. Met de nieuwe marketingcampagne “Help de Planeet terwijl je eet!” laat Alpro concreet zien waar het bedrijf al jaren voor staat; meer plantaardige voeding voor iedereen, dat goed is voor mens, dier en planeet.
Bron: Alpro