AH zet volgende stap van invoering Nutri-Score
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

AH zet volgende stap van invoering Nutri-Score

  • 04 januari 2022

Albert Heijn start met de volgende stap van de geleidelijke invoering van het onafhankelijk voedselkeuzelogo Nutri-Score. Vanaf 3 januari 2022 is de Nutri-Score van 6.000 eigen-merkproducten zichtbaar op elektronische prijskaartjes in winkels en staat het voedselkeuzelogo bij producten in de app en op ah.nl. Ook krijgen meer eigen-merkproducten in de komende maanden stap voor stap Nutri-Score op de verpakking. Albert Heijn informeert klanten uitgebreid en onderzoekt de komende maanden hoe zij Nutri-Score ervaren.

Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: “Met Albert Heijn willen we samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. En een gezonde leefstijl is belangrijker dan ooit. Daarom zijn wij al langere tijd groot voorstander van de invoering van Nutri-Score. We zijn ervan overtuigd dat dit voedselkeuzelogo onze klanten helpt een gezondere keuze te maken. En niet alleen voor een product met een A- of B-score, maar ook voor een product met een D-score in plaats van een E-score. Iedere stap telt!" 

ah.nl

Bron: Albert Heijn