Agrifood initiatief: ‘leergang waardecreatie in voedselketens’
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Agrifood initiatief: ‘leergang waardecreatie in voedselketens’

  • 19 december 2022

Een aantal grote foodbedrijven starten gezamenlijk een leergang ‘waardecreatie in voedselketens’. Een breed gedragen initiatief vanuit de keten met als doel alle betrokkenen in de keten dichter bij elkaar te brengen en samenwerking tussen boeren, verwerkers, producenten en supermarkten verder te versterken. 

Door beter samen te werken in voedselketens kunnen kansrijke ketensamenwerkingen sneller worden herkend en kunnen het bedrijfs- en verdienmodel hierop worden ingericht. Deelnemers van de leergang komen van verschillende organisaties door de keten heen. Vanuit retail, verwerkers, producenten, overheden, belangenorganisaties en ook boeren en telers zelf. Tijdens de opleiding krijgen zij theoretische en praktische kennis op het gebied van waardecreatie in de voedselketen. Samenwerken op een duurzame manier en aan een duurzaam product, kostenbesparing in de keten, een gezond verdienvermogen voor alle betrokkenen en betaalbaarheid voor alle consumenten in Nederland staan hierbij centraal. De lessen worden gegeven door toonaangevende wetenschappers, marktdeskundigen en topmanagers uit de praktijk.

De leergang voor waardecreatie in voedselketens wordt mogelijk gemaakt door Albert Heijn, Royal Agrifirm Group, Royal A-ware, Plukon Food Group, Vion Food Group en agrarische organisaties LTO en NAJK.

www.leergangvoorwaardecreatieinvoedselketens.nl

Bron: Albert Heijn