Aanhoudende groei in duurzamer voedsel
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Aanhoudende groei in duurzamer voedsel

  • 22 juni 2020

De totale omzet in voeding in supermarkten groeide met 4,2% in 2019. De omzet in voedselproducten met onafhankelijk keurmerk groeide veel sterker, met 26%. Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. De groei in duurzamer voedsel is aanhoudend. In 2018 en 2017 was de groei namelijk respectievelijk 16% en 30%.

Keurmerken

Het Beter Leven Keurmerk groeide met 25% en blijft met afstand het grootste keurmerk in de supermarkt. Het keurmerk Biologisch toont een groei van 5%. MSC en ASC groeiden beide met dubbele groeicijfers, op weg naar een aandeel van 100% duurzame gevangen of gekweekte vissoorten. En ook ‘On the way to PlanetProof’ heeft een grote stap gemaakt, en is qua omzet ruim vertienvoudigd, dit komt voornamelijk door de groei in de groep zuivel.

iriworldwide.com

Bron: © IRI