Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
De totale omzet in voeding in supermarkten groeide met 4,2% in 2019. De omzet in voedselproducten met onafhankelijk keurmerk groeide veel sterker, met 26%. Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. De groei in duurzamer voedsel is aanhoudend. In 2018 en 2017 was de groei namelijk respectievelijk 16% en 30%.
Het Beter Leven Keurmerk groeide met 25% en blijft met afstand het grootste keurmerk in de supermarkt. Het keurmerk Biologisch toont een groei van 5%. MSC en ASC groeiden beide met dubbele groeicijfers, op weg naar een aandeel van 100% duurzame gevangen of gekweekte vissoorten. En ook ‘On the way to PlanetProof’ heeft een grote stap gemaakt, en is qua omzet ruim vertienvoudigd, dit komt voornamelijk door de groei in de groep zuivel.
Bron: © IRI
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec