12e editie HAS Food Experience
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

12e editie HAS Food Experience

  • 04 februari 2020

Het project Redhotintercrop – agroforestry chilli heeft tijdens de HAS Food Experience bij HAS Hogeschool de Buitencategorie van de FoodManShip Awards gewonnen. Studenten Dirk Beerendonk, Irene Boelen, Carlo Frenquellucci, Faye Hartman en Vincit Nkouka deden voor Verstegen onderzoek naar de haalbaarheid van chilipepers uit voedselbossen als alternatief voor inkoop op de wereldmarkt.

De 12e editie van de HAS Food Experience vond op 4 februari plaats. Het evenement trok meer dan 1500 bezoekers, onder wie veel foodprofessionals en gerenommeerde foodbedrijven. Afgelopen jaar heeft HAS Hogeschool het gehele concept van de HAS Food Experience vernieuwd. De HAS Food Experience werkt van podium naar platform en zorgt er zo voor dat steeds meer studenten met hun kansrijke ideeën en projecten de weg naar de markt vinden.

Presentaties studenten 

Meer dan 230 aanstormende food professionals presenteerden tijdens de HAS Food Experience vernieuwende projecten in het thema Today’s Food Challenges. De studenten bedachten oplossingen ter bevordering van duurzaamheid en gezondheid met gebruik van innovatieve technologieën. Ook dachten ze na over de toekomst van voedsel en voedselsystemen en ontwikkelden ze slimme oplossingen voor bestaande en toekomstige consumentbehoeften. Dit deden ze veelal in samenspel met bedrijven uit de sector of maakten daar hun eigen onderneming van.

FoodManShip Awards 

Zoals ieder jaar reikte de HAS weer de FoodManShip Awards uit. Ze worden toegekend aan studenten met een project waarin vakmanschap, creativiteit en ondernemerschap tot exceptionele uiting komen. Nieuw dit jaar was de ‘Buitencategorie’ award, waarin impact op de maatschappij als extra juryparameter is meegenomen. De jury bestond dit jaar uit lectoren, alumni, ambassadeurs en hoofdredacteuren van (vak)media.

Bron: © HAS Hogeschool