De eerste online verpakkingsbeurs van de Benelux vond plaats op donderdag 17 september. De verpakkingscommunity had eindelijk de mogelijkheid om elkaar online te ontmoeten, te netwerken en zaken te doen. Circa 200 exposanten en 600 unieke bezoekers maakten van dit moment gebruik en gingen de interactie aan. Naast discussies in diverse themagerichte netwerklounges volgden professionals uit de verpakkingssector massaal inspirerende kennissessies van toonaangevende partijen. De eerste editie werd live uitgezonden vanuit de eigen locatie van beursorganisator Easyfairs, namelijk Next Level in Evenementenhal Gorinchem.
Op Next Level, de hypermoderne bovenverdieping in Evenementenhal Gorinchem werd een hoofdpodium en studio ingericht. Gastheren Ivo Horn en Rowdy van den Nieuwenhuizen gidsten bezoekers door de mogelijkheden van het online platform en bezoekers zochten interactie met exposanten, sprekers, maar ook met elkaar in diverse netwerklounges.
Empack Reconnect vormde tevens het decor voor de live publicatie van verpakking gerelateerde onderzoeken. In de ochtend bracht ABN AMRO de ‘haat-liefde verhouding’ tussen consument en duurzame verpakkingen onder de aandacht. Dit werd gedaan middels een tweetal onderzoeken; het tijdperk voor en het tijdperk tijdens corona, met verrassende resultaten. Daarnaast behandelde prof. dr. Ernst Worrel vraagstukken op het gebied van herbruikbare verpakkingen en gaf advies op basis van wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit van Utrecht en het Consortium for Research into Sustainable Packaging (CRISP). In de middag kwamen diverse experts van SUEZ, TNO, Blomix, Brightlands en Green Serendipity aan het woord tijdens het Brightlands Symposium.
Bron: Empack