Na het vertrek van Dé van de Riet eind vorig jaar heeft Stichting Vlees.nl met veel kunst en vliegwerk en extra inzet vanuit Bureau Jeen en Remkco van der Zwaag getracht de dynamiek van het interactieve communicatieplatform te houden. In de tussenliggende periode is binnen het netwerk gezocht naar een geschikte opvolger. Deze is inmiddels gevonden in de persoon van Jort Heijmans (42).
Jort is een analytisch en praktisch/pragmatisch ingesteld persoon. Na zijn studie Dierwetenschappen aan de WUR heeft hij een aantal sales en marketingfuncties in de diervoerindustrie vervuld waarin hij o.a. verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van go to market pakketten per klant segment / kanaal en de ondersteuning van lokale klantteams in 26 landen. Jort is ook enige tijd actief geweest als zelfstandig ondernemer in de vleessector. Zijn bedrijf hield zich bezig met de productie en vermarkting van premium kwaliteitsrundvlees Limousin rundvlees en kant en klaar runderstoofvlees rechtstreeks aan de consument. Recentelijk verrichte Jort op freelance basis opdrachten voor communicatiebureau Jeen, waaronder ook het produceren van enkele korte filmpjes voor de jaarrapportage van het Masterplan 2025 van de COV.
Vlees.nl heeft er alle vertrouwen in dat met Jort een geschikte persoon is gevonden om verder door te ontwikkelen. Jort zal de uitvoering van het lopende beleidsplan oppakken en een actieve rol spelen om samen met ketenpartners een stevige extra impuls te geven aan het versterken van het imago van Nederlands vlees. Jort is vorige week officieel voor vlees.nl gestart (4 dagen per week). Vooralsnog voor enkele maanden onder de kapstok van bureau Jeen, maar met de intentie om vanaf 1 januari 2021 formeel in dienst te treden als communicatiemanager van Stichting Vlees.nl. Jort zal binnenkort contact opnemen om nader kennis te maken.
Bron: © Vlees.nl