Ter Beke krijgt nieuwe bedrijfsnaam: What's Cooking?
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Ter Beke krijgt nieuwe bedrijfsnaam: What's Cooking?

  • 07 maart 2023

Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke viert dit jaar zijn 75ste verjaardag. Ter Beke is bekend geworden om zijn charcuterie, hartige snacks en bereide gerechten. Het bedrijf kiest resoluut voor een nieuw hoofdstuk met een vernieuwde strategie én een nieuwe bedrijfsnaam: What’s Cooking?.

Ter Beke wil gehoor geven aan de huidige vraag van consumenten en een voortrekkersrol nemen in de verduurzaming van de voedingsindustrie. Om deze belangrijke verschuiving in zijn strategie te onderlijnen, zullen alle activiteiten van de groep – waaronder twaalf industriële vestigingen in België, Nederland, Frankrijk, Polen en het Verenigd Koninkrijk samen met een aantal verkoopkantoren in diverse Europese landen – worden samengebracht onder de nieuwe naam en het nieuwe logo What’s Cooking?. 

Innovatie als belangrijke pijler nieuwe strategie

Door in te zetten op innovatie en het versneld invoeren van nieuwe plantaardige producten wil What’s Cooking? de klant en consument nog meer keuze bieden en samen met hen de weg inslaan naar verduurzaming. What’s Cooking? blijft uit twee strategische business units (SBU’s) bestaan: Hartig beleg en Kant-en-klare maaltijden. Hartig, want de focus ligt niet langer op vlees, maar op charcuterie, spreads en snacks die steeds vaker plantaardige in plaats van dierlijke eiwitten zullen bevatten. De SBU Kant-en-klare maaltijden zal met 'lokale helden' verder inzetten op gerechten die populair zijn in de landen waar de groep actief is, en hierbij ook op plantaardige keuzes. 

Duurzaamheid als nieuwe rode draad 

Daarmee koppelt What’s Cooking? aan de nieuwe bedrijfsstrategie meteen een ambitieuze duurzaamheidsstrategie. Het bedrijf stelt tegen 2030 uitdagende doelstellingen rond drie assen voorop: Good Food for all, Protect our Planet en Help People flourish.

Piet Sanders, CEO: “Verduurzamen is een werkwoord. We willen de handen ineen slaan, samen met onze partners in de waardeketen – landbouwers, leveranciers, klanten en consumenten – om onze sector klaar te stomen voor de toekomst. Zo willen we tegen 2030 onze uitstoot van broeikasgassen scope 1 en 2 halveren (in vergelijking met 2021), 30% minder water verbruiken per ton product (ten opzichte van 2022) en verzekeren dat minimum 15% van onze verkochte producten plantaardig of vegetarisch zijn. Tegen 2025 willen we 100% recycleerbare verpakkingen op de markt brengen en tegen 2024 willen we niet alleen 20% minder voedselverspilling (ten opzichte van 2022) maar ook 100% groene elektriciteit.”  

150 miljoen euro aan bijkomende investeringen

De afgelopen vijf jaar investeerde de groep ruim 135 miljoen euro in onder meer nieuwe productielijnen en energiebesparende maatregelen zoals bijkomende isolatie en warmterecuperatiesystemen. De komende vijf jaar zijn ruim evenveel investeringen voorzien om de nieuwe strategie en duurzaamheidsambities te realiseren: 150 miljoen euro, gespreid over diverse projecten.

Met de nieuwe naam wil de groep tastbaar maken dat haar ambitieuze nieuwe Strategie 2030 belangrijke veranderingen met zich mee zal brengen.

Whatscooking.group

Bron: What's Cooking?