Moet jij Science-Based Targets (CO₂-reductiedoelen) opstellen voor retailklanten zoals Albert Heijn, Lidl, Aldi of Jumbo? Dan loop je ongetwijfeld tegen vragen aan: Hoelang duurt een SBTi-proces? Welke data heb je nodig? Moet je een extra target leveren als voedselleverancier? In dit webinar van duurzaamheidsadviesbureau Factor Delta krijg je een helder stappenplan met praktische handvatten om operationeel haalbare Science-Based Targets (SBTs) te stellen.
Om hun eigen klimaatdoelstellingeng te halen, stellen grote retailers steeds hogere eisen aan hun toeleveranciers op het gebied van CO₂-reductie. Een van de gevolgen: toeleveranciers moeten nu Science-Based Targets opstellen en indienen bij het Science-Based Targets initiative (SBTi) - om zaken te blijven doen. Voor voedselproducenten geldt zelfs een extra verplicht target volgens de SBTi ‘s FLAG-aanpak. Hoe zorg je ervoor dat deze doelstellingen niet alleen haalbaar zijn, maar ook bijdragen aan een sterke en langdurige samenwerking?
In dit webinar bespreken we hoe- en wat je nodig hebt om operationeel haalbare Science-Based Targets te stellen en te halen. Ook beantwoorden we de meest gestelde vragen in de industrie.
Tijdens dit webinar krijg je een concreet stappenplan en praktijkgerichte inzichten over:
Duur: ± 50 minuten
Datum: 19 maart 2025
Tijd: 11:00 - 12:00 CET
Locatie: Online via Microsoft Teams
Mis het niet! Schrijf je hier in.
Laat je SBTi-vragen achter in het inschrijvingsformulier.
Kun je er niet bij zijn? Schrijf je alsnog in en ontvang de opname en samenvatting.
Factor Delta is het adviesbureau voor Duurzaam Ondernemen met een pragmatische en persoonlijke aanpak. Dat doen we voor een betere wereld en voor jouw bedrijf. Voorbereiden op de CSRD? Science-Based Targets stellen? CO2-uitstoot verminderen? Duurzaam verpakken? Samen bepalen we welke duurzaamheid aspecten belangrijk en kansrijk zijn voor jouw bedrijf en maken een aanpak op maat.
Bron: Factor Delta