Tienduizenden Nederlanders en wereldwijd 25 miljoen mensen doen deze maand mee aan Veganuary. Tijdens deze campagne eten deelnemers zo min mogelijk dierlijke producten. In Nederland organiseert Redefine Meat samen met restaurantketens, cateraars en online platforms speciale activiteiten om de campagne te ondersteunen.
Het motto van hun opvallende campagne, "Je hoeft niet te stoppen met vlees eten, proef het nieuwe vlees," zet plantaardig eten op een originele en toegankelijke manier in de schijnwerpers.
Redefine Meat, producent van een innovatieve categorie plantaardig vlees, speelt een belangrijke rol in Veganuary 2025. Het bedrijf wil mensen helpen bewuster te eten en biedt vleesliefhebbers een plantaardig alternatief dat bijna niet te onderscheiden is van echt vlees. Het assortiment is volledig plantaardig, maar biedt de smaak en textuur die vleesliefhebbers kennen en waarderen.
Tijdens januari werkt Redefine Meat samen met cateraars en restaurantketens door heel Nederland. Compass Group, een van de grootste spelers in de foodservice, serveert gerechten met Redefine Pulled Beef en Pulled Pork op meer dan 400 locaties. Ook Food&i, dat onder andere werkt met ABN AMRO en KLM, biedt wekelijks een gerecht met Redefine Meat aan in 22 bedrijfsrestaurants.
Rozemarije Zijlmans, Director Food & Formule bij Food&i, ziet kansen in de samenwerking: "Vanaf de start hebben wij ons gericht op een duurzame toekomst in de bedrijfshoreca. Met Redefine Meat bieden we iedereen lekkere, gevarieerde en gezonde maaltijden, niet alleen in januari maar het hele jaar door."
Om plantaardig eten aantrekkelijker te maken, introduceert Redefine Meat een loyaliteitsprogramma bij Sugo en Copper Branch. Bij Sugo kunnen gasten kiezen voor een pizza met Pulled Pork of Lamskebab. Copper Branch biedt in Utrecht, Rotterdam en Almere vijf verschillende burgers aan met Redefine Meat. Beide ketens organiseren een winactie waarbij deelnemers kans maken op een jaar lang gratis pizza’s of hamburgers.
Eduardo de Freitas, development-chef bij THE BUTCHER, is enthousiast over de acties: "THE BUTCHER blijft trouw aan zijn roots, maar kijkt vooruit. Met Redefine Meat bieden we vega(n) burgers die net zo indrukwekkend zijn als hun dierlijke tegenhangers. Goede voornemens beginnen bij goede keuzes."
Volgens Jesse Vermeer, Head of Sales Foodservice Benelux bij Redefine Meat, is januari hét moment om eetgewoontes te veranderen: "Veel mensen willen gezonder eten of bewuster met voeding omgaan. Met onze acties maken we die stap eenvoudiger door ze kennis te laten maken met nieuw-vlees."
Met deze acties wil Redefine Meat niet alleen Veganuary ondersteunen, maar ook de basis leggen voor een duurzamer eetpatroon in de rest van het jaar.
Bron: Redefine Meat