Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Het aantal kant-en-klaarmaaltijden met volkorengranen is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Vooral huismerken van supermarkten, zoals Lidl, boeken flinke vooruitgang, terwijl A-merken achterblijven.
Uit een analyse van 400 kant-en-klaarmaaltijden, waaronder pasta, noedels, rijst en couscous, blijkt dat in 2023 slechts 21 van deze maaltijden volkorengranen bevatten. Dit aantal is inmiddels gestegen naar 52. Supermarkten zoals Coop, Jumbo, Lidl, Picnic en Plus hebben de kritiek van de Consumentenbond ter harte genomen en passen nu in steeds meer maaltijdsalades volkorengranen toe.
Volgens Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, zijn volkorengranen essentieel vanwege de hogere hoeveelheid vezels, vitamines en mineralen. “A-merken tonen echter weinig ambitie,” zegt Molenaar. “In geen van de onderzochte kant-en-klaarmaaltijden van A-merken worden volkorengranen gebruikt.” Dit terwijl consumenten volgens panelonderzoek juist geen sterke voorkeur hebben voor witte graanproducten: slechts 5% gaf aan witte granen te verkiezen boven volkoren.
Bron: Consumentenbond
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec