Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Er zijn de laatste jaren vaker conflicten tussen supermarkt en producent, dit komt door de groeiende macht van retailers. Dit blijkt uit het onderzoek naar deze ‘conflict delistings’ van Sara van der Maelen, in opdracht van de Katholieke Universiteit in Leuven.
Supermarktketens beschikken tegenwoordig over meer informatie en zijn uit hun onderdanige positie tegenover producenten geklommen. De retailers kennen de klant goed. Door het gebruik van klantenkaarten weten ze precies wat hij koopt en wanneer. Volgens van der Maelen zijn retailers zich steeds meer bewust van hun sterkere positie. Ze bepalen steeds vaker zelf welke producten er in de schappen liggen hebben een groter aanbod in eigen huismerk. Van der Maelen: “Hierdoor hebben supermarktketens eerder het ‘lef’ om op een bepaald moment de samenwerking met een producent te beëindigen en liggen conflicten eerder op de loer.”
Bron: © RetailNews
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec