Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Lidl start als eerste supermarkt in Nederland met een pilot op ‘Eco-Score’. Met Eco-Score wordt de ecologische impact van producten berekend en op eenvoudige en transparante wijze weergegeven op het product. De pilot gaat vanaf maandag 2 augustus 2021 van start en loopt door tot en met 31 oktober 2021.
Na de lancering van Eco-Score in filialen van Lidl in Berlijn, volgt Nederland nu. Eco-Score is een systeem wat de ecologische voetafdruk van producten labelt en evalueert. De score loopt van 0 tot 100, waarbij de laagste score een rode letter ‘E’ krijgt en de hoogste een groene ‘A’. Hiermee is het vergelijkbaar met de ‘Nutri-Score’, maar dan gericht op duurzaamheid. Vanaf 2 augustus is drie maanden lang bij koffie en thee van Lidl de Eco-Score op de prijskaart weergegeven. Dit wordt gedaan per product, in totaal gaat het om ongeveer 50 artikelen.
Eco-Score is een manier van Lidl om op een eenvoudige wijze transparanter te communiceren over de ecologische impact van een product. Na 31 oktober gaat Lidl het resultaat van de pilot evalueren, om te bepalen of het gebruik ervan wordt voortgezet.
Bron: Lidl Nederland
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec