Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Frisdrank start-up Leppa heeft een frisdrank ontwikkeld die 100% natuurlijk is. Gemaakt van Apple bones (refererend naar het klokhuis van de appel). Een lokaal, gezond alternatief – vrij van ingewikkelde transportketens - van gemaakt van appelresten dus. Vrij van E-nummers, chemicaliën en kunstmatige kleur,- geur, zoet,- of smaakstoffen. Eveneens worden er geen conserveringsmiddelen gebruikt en is de drank gemaakt van verse citroen gember sap & applebones
Jaarlijks verspillen we 644 miljoen kilo aan groenten en fruit. Kan beter, dachten ondernemers Rutger Homan en Liselotte van der Lugt. Het jonge stel haalt fruitresten – die anders weggegooid zouden worden – persoonlijk op bij de boer in de polder en brengt het naar de loods om de sap te mengen en te bottelen. Dit weekend bottelde de twee handmatig 3000 flesjes op de nieuwe productielocatie in Flevoland. Allemaal voorzien van een gloednieuw etiket. “Het afgelopen jaar hebben we ons met name gefocust op de perfectie van het recept. Corona tijd hebben we gebruikt om hard aan de weg te timmeren. Nieuwe productie locatie en branding moesten klaar zijn als de horeca weer open ging” Aldus Liselotte. En dat is gelukt. Vanaf deze week is het gloednieuwe flesje te bestellen via de website.
De frisdrank met de smaak ‘Applebones’ is inmiddels bij 30 verkooppunten in en rondom Amsterdam verkrijgbaar, waaronder het Skate Café, de Goudfazant en de School.
Leppa bestaat al ruim een jaar. Deze week is aangekondigd dat het drankje een nieuw ‘schilletje’ krijgt. In samenwerking met een Zuid-Afrikaanse kunstenaar is een nieuw etiket en logo ontworpen. Met het nieuwe schilletje verwacht Rutger de doelgroep beter aan te spreken: “Dat de frisdrank is gemaakt van foodwaste en dat het gezond is is mooi maar een bijzaak. Wij willen een frisdrankmerk neerzetten dat past bij een bepaalde levensstijl. Stoer, buiten en sportief”
Het logo bestaat uit twee zwaluwen. Zwaluwen zijn trekvogels, in de winter trekken ze weg naar warmere oorden maar ze keren altijd terug. “Voor het logo waren zijn we maanden lang opzoek geweest naar een goede metafoor voor recycling: het weggaan en weer terug komen van de appelrestjes”. Het was belangrijk voor de ondernemers om het ‘appelsap gehalte’ los te laten. Leppa is een stoere frisdrank en daar hoort een stoer imago bij.
Bron: © Leppa
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2021 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2021
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec