Koninklijke Euroma, internationaal kruiden- en specerijenproducent, heeft met Intertaste consensus bereikt met betrekking tot de overname van alle aandelen van deze Nederlandse branchegenoot. De overname creëert een onderneming met een sterke marktpositie en het meest complete aanbod in de Europese markt van kruiden en
specerijen.
De overname van Intertaste past in de ambitie van Euroma om door acquisities en autonome groei uit te groeien tot dé toonaangevende smaakmaker op de markt van kruiden en specerijen.
Algemeen directeur Robert Hoogstra van Euroma spreekt met de overname van Intertaste, dat vrijwel even groot is als Euroma, van ‘een echt strategische overname.’ Hoogstra laat weten: ‘De positionering en marktbenadering van beide bedrijven liggen heel dicht tegen elkaar aan, terwijl we grotendeels een complementair klantenbestand hebben. Samen zijn de bedrijven sterker dan de som der delen. De krachtenbundeling zal zich vertalen in toonaangevende, innovatieve concepten, vernieuwende smaken en een nog betere, snellere en betrouwbare realisatie. Onze ambitie is onze partners en consumenten te verrassen.’
Beide bedrijven opereren zeer klantgericht en zijn belangrijke leveranciers aan de toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie. De combinatie van Euroma en Intertaste realiseert met circa 500 medewerkers een omzet van 220 miljoen Euro. ‘We zien gezamenlijke groeimogelijkheden. Euroma en Intertaste delen een passie voor smaak. Product development, duurzaamheid en hoge kwaliteitsstandaarden zijn gemeengoed voor beide ondernemingen. Dankzij de bundeling van kennis is de nieuwe organisatie nog beter in staat haar klanten te bedienen.’ Stelt Hoogstra vast.
Maarten Baardse, algemeen directeur van Intertaste zegt zeer verheugd te zijn met deze transactie en het feit dat Intertaste in Nederlandse handen blijft. ‘De combinatie van Euroma en Intertaste levert een sterk bedrijf op en biedt zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten enorm veel kansen voor de toekomst.’
De realisatie van een nieuwe fabriek in Zwolle stelt de nieuwe organisatie in staat om trends en inzichten te vertalen naar concrete concepten. Het bijbehorende, moderne innovatiecentrum faciliteert bovendien de continue ontwikkeling van innovatieve producten en smaken. De state-of-the-art geautomatiseerde fabriek wordt in 2019 betrokken.
Bron: © Pixabay