DKB speelt in op spicy comfortfood trend
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

DKB speelt in op spicy comfortfood trend

  • 24 april 2025

Tteokbokki is al jaren populair in Korea. Het gerecht bestaat uit kleverige rijstcakes (tteok), geserveerd in een pittige saus met gochujang als smaakmaker. Gochujan is een gefermenteerde chilipasta die zorgt voor een diepe, hartige smaak met pit én een lichtzoete ondertoon.

DKB Foodsolutions ontwikkelde een kipvariant op dit klassieke gerecht. Geen rijstcake dus, maar stukjes kip die zijn gemarineerd in een volle saus op basis van gochujang. Een kruidig en uitgesproken product dat aansluit bij de toenemende vraag naar spicy comfortfood.

Met deze ontwikkeling speelt DKB in op de behoefte aan wereldse smaken. De kipvariant kan in verschillende concepten gebruikt worden onder andere in maaltijden en convenienceproducten.

DKB is producent van onder andere coating solutions en producten op het gebied van taste (spice blends, rubs en kooksauzen). Het bedrijf levert niet alleen ingrediënten, maar denkt ook actief mee met klanten. Door kennis en praktijkervaring te combineren, ontstaan oplossingen die aansluiten bij smaak én gebruiksgemak.

De kipvariant op Tteokbokki is daar een goed voorbeeld van: herkenbare smaak, met een twist die verrast.

We know your taste.

Dkbfoodsolutions.com

Bron: DKB Partner in Foodsolutions