Circulair snackmerk GRO zet volgende stap in groei
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Circulair snackmerk GRO zet volgende stap in groei

  • 07 augustus 2024

Het circulaire snackmerk GRO, bekend om zijn innovatieve aanpak en duurzame missie, staat aan de vooravond van een nieuwe fase. Vanaf 1 augustus versterken Edwin Hak en Jesse ’t Lam het bedrijf als Managing Partners. Met hun buy-in investeren zij niet alleen in de toekomst van GRO, maar ondersteunen ze ook de ambitie om het merk verder uit te rollen in Nederland en daarbuiten. Samen met oprichter Wouter Muis en het team werken zij aan een schaalvergroting en nieuwe concepten.

Van koffiedik naar circulaire snacks

GRO begon in 2011 toen oprichter Jan Willem Bosman Jansen in Zimbabwe het idee opdeed om reststromen van koffieplantages te gebruiken voor het kweken van oesterzwammen. Eenmaal terug in Nederland vertaalde hij dit concept naar een circulair model: oesterzwammen gekweekt op ingezameld koffiedik uit bedrijfsrestaurants en horeca vormen de basis voor GRO’s snack- en fingerfoodassortiment. De ketensamenwerking tussen koffieafvalleveranciers en paddenstoelkwekers bleek baanbrekend en legde de basis voor GRO’s duurzame positie in de markt.

Toekomst gericht op impact en innovatie

Met een assortiment dat plantaardig, circulair en klimaatvriendelijk is, wil GRO duurzame voeding het nieuwe normaal maken. Het bedrijf zet in op schaalvergroting, innovatie en samenwerking met retail- en horecapartners om de eiwittransitie te versnellen. GRO nodigt ook andere merken uit om gezamenlijk de verduurzaming van de foodcategorie verder vorm te geven.

Met deze stap blijft GRO zijn missie versterken: impact maken met circulaire voeding en bijdragen aan een toekomst waarin duurzaamheid centraal staat.

Gro-together.com

Bron: GRO