Het jonge, Nederlandse, bedrijf “BOON FoodConcepts” gaat nóg meer investeren in de ontwikkeling van innovatieve vega-producten én heeft twee data-driven Trade-marketeers aangenomen om retailers te ondersteunen bij de verdere groei van de vega-categorie.
De populariteit van plantaardige voeding is groot en sterk groeiend. Dat merken de mensen van BOON elke dag. Ook steeds meer retailers merken dat en willen graag anticiperen op de enorme groei van de vega-categorie. Twee ervaren Trade-marketeers gaan het BOON-team nu versterken om retailklanten hierbij te helpen: Kimanh Luu en Sumiet Makhan. Kimanh (30) werkte hiervoor als jr. trade marketeer bij Wessanen Benelux en was verantwoordelijk voor de merken Zonnatura en Clipper. Sumiet (30) heeft veel ervaring opgedaan in verschillende functies bij Mondelez International, waar hij als laatst Business Analist was.
De komende jaren gaat BOON volop inzetten op innovatie. Naast ‘vleesvervangers’ gaat het merk zich ook op andere supermarkt-categorieën richten. Hun doel is om mensen op een sympathieke, lekkere en makkelijke manier te verleiden vaker te kiezen voor plantaardige eiwitten i.p.v. dierlijke. Het unieke van BOON is dat alle innovaties op basis van bonen en peulvruchten zijn, In tegenstelling tot de meeste producten in het huidige vega schap. Deze zijn vaak op basis van soja. Met de innovatieve producten en expertise op het gebied van plantaardige voeding, wil BOON retailers helpen om de vega-categorie succesvol te laten groeien. Het uitbreiden van het team met data-driven Trade-marketeers past in dat streven.
Bron: BOON