Beyond Meat en PepsiCo gaan samen plant-based snacks ontwikkelen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Beyond Meat en PepsiCo gaan samen plant-based snacks ontwikkelen

  • 27 januari 2021

Beyond Meat werkt samen met PepsiCo om innovatieve snack- en drankproducten op basis van plantaardige eiwitten te ontwikkelen, te produceren en op de markt te brengen. De samenwerking zal Beyond Meat in staat stellen meer consumenten te bereiken door nieuwe productcategorieën en distributiekanalen aan te boren, waardoor de toegankelijkheid tot plantaardige eiwitten wereldwijd zal toenemen.

"We zijn verheugd om officieel onze krachten te bundelen met PepsiCo in The PLANeT Partnership, een joint venture die de enorme diepte en breedte van hun distributie- en marketingcapaciteiten verenigt met onze toonaangevende innovatie in plantaardige eiwitten. We kijken ernaar uit om samen nieuwe categorieën en productlijnen te ontsluiten die positieve keuzes zullen inspireren voor zowel mens als planeet," zegt Ethan Brown, oprichter en CEO van Beyond Meat. "PepsiCo is de ideale partner voor ons in deze opwindende onderneming, één van wereldwijd bereik en belang."

"Beyond Meat is een baanbrekende vernieuwer in deze snel groeiende categorie, en we kijken ernaar uit om hun ongeëvenaarde expertise te combineren met onze capaciteiten van wereldklasse op het gebied van brand-building, consumenteninzichten en distributie om spannende nieuwe opties te bieden," aldus Ram Krishnan, PepsiCo Global Chief Commercial Officer.

Meer dan ooit zijn consumenten over de hele wereld op zoek naar voedzamere, milieubewuste producten en kiezen ze steeds vaker voor plantaardige eiwitten - een trend die volgens ons de komende jaren alleen maar zal toenemen. Samen zal The PLANeT Partnership de toegankelijkheid vergroten tot producten die positieve keuzes inspireren voor zowel mensen als de planeet.

beyondmeat.com

Bron: Beyond Meat