FutureGoods in de schappen bij Lidl
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

FutureGoods in de schappen bij Lidl

  • 01 juli 2019

Insecten, granola met meelwormpoeder, zeewier-wraps, vegan ijs en ‘rescue food’. Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni, in samenwerking met incubator StartLife, de themaweek ‘FutureGoods’. Een week lang liggen er bijzondere, duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland, afkomstig van jonge lokale start-ups en leveranciers.

“De consument kiest steeds meer voor plantaardige- of duurzame producten. Met de FutureGoods themaweek maakt Lidl deze innovatieve producten voor een brede doelgroep toegankelijk. Daarnaast bieden we lokale leveranciers de kans om met hun unieke concept in de schappen van alle Lidl-winkels te liggen’’, aldus Erik van den Hoogen, senior-manager inkoop bij Lidl Nederland.

De deelnemende ondernemers en producten zijn:

Startups van StartLife:
- Gigi Gelato – Gigi’s is 100% vegan ijs gemaakt van fruit en groente
- Seamore – heeft als missie de wereld kennis te laten maken met het eten van zeewier via zeewierwraps
- Farmer&Foodie – streeft ernaar de foodprint zo laag mogelijk te houden voor haar wortel- en tomaten burger
- Krusli – Cruesli gemaakt van reststromenvoedsel, ook wel ‘rescue food’ genoemd voor een duurzaam ontbijt

Startups van StartHub:
- Zzinga – Een duurzaam en licht alcoholisch drankje. Een nieuwe variant op honingwijn die helpt bij de bescherming van bijen
- Banabar - Banabar is de eerste biologische fruit- en notenreep op basis van gedroogde banaan in de Nederlandse markt

Bron: © WUR