AH introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

AH introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

  • 06 april 2022

Albert Heijn lanceert een nieuw concept waarmee klanten een groot deel van hun dagelijkse boodschappen duurzamer kunnen doen: AH Verpakkingsvrij. Het werkt heel simpel: klanten vullen een herbruikbare zak of pot met een product – bijvoorbeeld muesli, pasta, broodbeleg, thee en noten - en komen zo met een stuk minder wegwerpverpakkingen thuis. Deze beweging past in de ambitie van Albert Heijn om in 2025 twintig miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal te gebruiken. 

Het verpakkingsvrije assortiment bestaat uit zeventig producten, van ontbijtgranen en broodbeleg tot ingrediënten voor het avondeten zoals pasta en rijst. Zo'n tachtig procent van het assortiment (55 producten) is biologisch, waaronder een aantal bijzondere producten zoal als Fonio, een Afrikaanse graansoort, en biologische koffiebonen. 

De Albert Heijn XL in Rotterdam heeft de primeur met het nieuwe concept. Daarna kunnen klanten ook verpakkingsvrij boodschappen doen bij de XL op het Gelderlandplein in Amsterdam en de XL in Leidschendam, gevolgd door nog eens vijftig winkels het komend jaar. Albert Heijn werkt voor de introductie samen met SUPZero, een organisatie die bedrijven begeleidt bij de overgang naar afvalvrije concepten. 

Ah.nl

Bron: Albert Heijn