Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Maandag 6 mei lanceerde GroentenFruit Huis het Brancheplan Duurzaam Verpakken. Duurzaam Verpakken is al enige tijd een ‘hot topic’ in de groente- en fruitsector. Het Brancheplan omschrijft de ambities van de sector op het gebied van verduurzaming van verpakkingen.
“Uitgangspunt van het nieuwe Brancheplan is dat de Nederlandse groente- en fruitsector haar producten verpakt als dit een vermindering van de totale milieubelasting van het product tot gevolg heeft en/of een noodzakelijke bijdrage levert aan voedselveiligheid, houdbaarheid, bescherming, kwaliteit, handling of traceerbaarheid van het product”, aldus Daan van Empel, Programma manager Voedselveiligheid & Duurzaamheid bij GroentenFruit Huis.
Een minimale milieu-impact voor productverpakkingscombinaties, onder andere door toepassing van de principes van de circulaire economie staan centraal in het plan. Dit uitgangspunt is in het plan vertaald naar specifieke doelen op basis van 5 pijlers:
- Verminderen van verpakkingsmateriaal en alternatieven voor verpakkingen
- Design for recycling (end-of-life)
- Grondstoffen en materiaalgebruik
- Transportverpakkingen
- Communicatie & perceptie
De acties voor de groente- en fruitsector richting 2022 hebben betrekking op de milieu-impact van verpakkingen, periodieke verpakkingen en seizoensverpakkingen, een pilot met zero packaging (productgroepen), toepassingen van agriwaste, overzeese verpakkingen en het informeren van de consument over inspanningen op verpakkingsgebied.
Bron: © GroentenFruit Huis
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec