Roosterz&Co retail voorgegaarde kip
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Roosterz&Co retail voorgegaarde kip

  • 30 juli 2019

Het productenpakket van Roosterz&Co is uitgebreid met een ‘Ready for Meals’ serie speciaal voor de retail. Hiermee bedient Roosterz&Co de consumenten naast de bestaande kipbites ook van voorgegaarde kip producten, zoals kipreepjes en -blokjes. Net als de bites komen deze producten in het vriesvak te liggen, al kan op verzoek van de retailers ook voor een vers assortiment gekozen worden.

De trend van meer gemak in de keuken ligt ten grondslag aan Roosterz&Co Ready for Meals. Met overvolle agenda’s is er weinig ruimte over om dagelijks uitgebreid te koken, daarom kiest de consument steeds vaker voor snelle maaltijden en salades. Voorgegaarde kipproducten passen hier prima bij; snel en makkelijk toe te voegen aan elk gerecht en zeker smaakvol. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheden om een salade te verrijken met kipreepjes, het gebruik van kipblokjes als pizza topping of voorgegaarde stukjes kip toegevoegd aan een saus.

Aangezien de producten voorgegaard zijn, hoeven ze niet persé verhit te worden en kunnen ze ontdooid worden gegeten. Verwarmen kan uiteraard ook. De producten zitten in een handig bakje dat oven en magnetron geschikt is, wat voor nog meer gemak zorgt.

De producten zijn per 200 gram verpakt. Onderop de verpakking staat ter inspiratie een recept weergegeven. Bij de beslissing over de verpakking is gelet op duurzaamheid. Door de keuze van een kartonnen bakje met een topfolie is 90% minder plastic nodig. Daarbij is de verpakking zo geconstrueerd dat het karton en de folie makkelijk te scheiden zijn met het oog op recycling.

Vooralsnog bestaat het Roosterz&Co Ready for Meals assortiment uit 6 producten, te weten geroosterde kipblokjes, geroosterde kipreepjes, geroosterde kipplakjes, geroosterde kipstukjes, Southern Fried gepaneerde goujons (kipbinnenhaasjes) en Southern Fried gepaneerde kipfilets. De kipproducten bevatten weinig zout en zijn halal. Hiermee zijn ze voor een groot aantal groepen met specifieke wensen en eisen (zoals ouderen, diverse culturen) te gebruiken.

Naar verwachting liggen eind 2019 de eerste producten bij enkele retailers in Europa.

Bron: © Jan Zandbergen