Met een Dutch Veal Event in Beijing is op 17 april jl. de opening van de Chinese markt voor Nederlands kalfsvlees gevierd. De VanDrie Group organiseerde dit evenement samen met de Nederlandse Ambassade in China en de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV).
De VanDrie Group kreeg als eerste Europese kalfsvleesproducent afgelopen oktober 2018 goedkeuring om kalfsvleesproducten naar China te mogen exporteren. 2019 is voor de VanDrie Group daarmee hét jaar om de bekendheid van het product kalfsvlees in dat land te vergroten. De Nederlandse kalfsvlees producten zijn inmiddels in Beijing en Shanghai te verkrijgen. Afzetkanalen zijn retail en foodservice. Op het evenement waren naast zakenpartners van de VanDrie Group ook afgevaardigden van de Chinese overheid en bestuurders van de Chinese Meat Association (CMA) aanwezig.
Marijke Everts (Director Corporate Affairs VanDrie Group) vertelt dat het Dutch Veal Event de start is van verdere uitbouw van VanDrie Group’s positie op de Chinese markt: ‘Ons uitgangspunt is het creëren van maximale klantwaarde. We geloven in lange termijn partnerschappen. Samen met onze Chinese partners hebben we daarom een gerichte strategie opgepakt om kalfsvlees op de kaart te zetten.’
Het product kalfsvlees is in de Chinese cuisine een onbekend product. Consumenten stellen daarnaast ook strikte eisen aan voedingsmiddelen ten gevolge van diverse voedselschandalen in China.
De VanDrie Group geeft te kennen met die marktkenmerken uit de voeten te kunnen. Everts: ‘We introduceren kalfsvlees uit de Europese keuken en laten zien dat het product ook perfect past bij de lokale eetgewoontes en bereidingswijzen. Kalfsvlees is uitstekend toe te passen in gerechten als hot pot, noodle soup en stews. Nederlands kalfsvlees beantwoordt daarnaast de eisen die Chinese consumenten stellen: voedselveiligheid, tracking & tracing en ook smaak. We bouwen inmiddels gestaag aan de afzet van kalfsvlees in China. Onze klanten zijn enthousiast.’
Bron: © COV