Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Uit een nieuw onderzoek, uitgevoerd door HelloFresh, blijkt dat elke tweede persoon één of twee keer per maand voedsel ter waarde van gemiddeld 20 euro weggooit. Het onderzoek wijst uit dat consumenten vaak voedsel weggooien vanwege de angst om ziek te worden, zelfs als de producten nog veilig te consumeren zijn. Daarnaast zorgt verwarring rondom houdbaarheidsdata ook voor verspilling.
Hoewel de helft van de respondenten zich verantwoordelijk voelt voor het verminderen van voedselverspilling, is er behoefte aan meer educatie en een verbeterd voedsel-etiketteringssysteem. Uit het onderzoek blijkt dat meer dan een derde van de deelnemers vindt dat het huidige voedsel-etiketteringssysteem niet helpt bij het verminderen van verspilling.
HelloFresh pleit voor dynamische voedsel-etikettering met behulp van tijd-temperatuur-indicatoren (TTI). In samenwerking met Keep-It®, Wageningen University en het Thünen Instituut heeft HelloFresh TTI-oplossingen getest, wat resulteerde in een potentieel van 15% vermindering van voedselverspilling en positieve reacties van consumenten. Om deze innovatieve oplossing te kunnen implementeren, is regelgevende verandering op Europees niveau nodig.
HelloFresh roept beleidsmakers op om pilotprojecten te ondersteunen en te werken aan een slimmere datumaanduiding op voedselverpakkingen. Door gezamenlijke inspanningen kan voedselverspilling worden verminderd en de planeet worden beschermd.
Het onderzoek is uitgevoerd onder 7.500 mensen in vijf Europese landen.
Bron: HelloFresh
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec