Diviande introduceert hybride productlijn FiftyFifty
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Diviande introduceert hybride productlijn FiftyFifty

  • 02 september 2019

Onder de naam Fiftyfifty brengt Diviande / Jan Zandbergen een productassortiment op de markt die voor 50% uit vlees en 50% uit groenten bestaan. Dit concept is een antwoord op de ontwikkeling dat steeds meer consumenten bewuster kiezen voor minder vlees en meer groenten. 


"Met de producten van Fiftyfifty heeft de consument het beste van twee werelden, minder vlees consumeren maar geen concessies hoeven doen in de smaak vlees en de bijhorende gezonde voedingsstoffen. Het gebruik van Fiftyfifty is niet alleen een gezonde keuze voor de consument, maar het is ook beter voor het milieu. Zo bevatten de vleesproducten van Fiftyfifty niet alleen 50% minder vlees, maar ook de hypermoderne verpakking reduceert plastic verbruik met maar liefst 80%", aldus de producent.

Gewoon minder vlees
Het assortiment van FiftyFifty is een alternatief voor de flexitariër. Ook voor kinderen die niet van groente houden, kan FiftyFifty een oplossing vormen. Kinderen zullen niet alleen 50% meer groente eten, maar leren op deze manier ook een aanzienlijk grotere variatie aan verschillende groenten kennen. Voor het totale assortiment van FiftyFifty worden namelijk meer dan 15 groentesoorten gebruikt. Momenteel bestaat het assortiment uit 12 verschillende producten, waaronder een Boon-stam, Bretonse Schnitzel, Champignon Schnitzel, Koteletto, Burger – Italian style en Burger – Mexican style. FiftyFifty is vanaf begin volgend jaar te vinden in de schappen van diverse retailers.

www.diviande.nl

Bron: Diviande