Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Fabrikanten mogen per 19 oktober 2018 geen gebruik meer maken van het Vinkje. De Consumentenbond is tevreden met het feit dat het misleidende logo verdwijnt op voedselverpakkingen. Echter vinden zij wel dat er een ander logo voor in de plaats moet komen. Consumenten hebben behoefte aan een logo dat gezonde keuzes makkelijk maakt, blijkt uit onderzoek.
Driekwart van het panel van de Consumentenbond is voor een voedselkeuzelogo op de voorkant van de verpakking. 62% gaf aan hierdoor een makkelijkere keuze te kunnen maken.
Uit eerder onderzoek van de Consumentenbond bleek dat consumenten voorkeur hebben bij een kleurcodering, een stoplichtensysteem. Ze zien deze nieuwe kleurcodering graag op gezonde én ongezonde producten en dat dit onafhankelijk van het bedrijfsleven wordt ontwikkeld.
Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Hoe gezond een product is, is in 1 oogopslag zichtbaar als er een logo met verkeerslichtkleuren op de voorkant van de verpakking staat. Een voortvarende aanpak door het ministerie van Volksgezondheid is vereist om nu écht te komen tot een evenwichtig, onafhankelijk en begrijpelijk voedselkeuzelogo’.
Bron: Consumentenbond
Bron: Beeld: © Pixabay
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec