Zwanenberg Food Group introduceert onder het bekende Kips-merk een viertal vega-producten: vegetarische leverworst, paté, smeerleverworst en filet americain. Het is het eerste vega-assortiment dat onder het Kips-merk wordt geïntroduceerd. De producten worden vooralsnog een jaar lang exclusief via Albert Heijn aangeboden, voor het eerst in de laatste weken van 2018.
Kips is tot nu toe vooral bekend van de leverworst en sinds een aantal jaren ook van andere vleesproducten, snacks en vleeswaren. De keuze om daar nu vega-producten aan toe te voegen wordt ingegeven door veranderende consumentengewoonten.
Jo-Anne van der Laan: “Wij constateren al geruime tijd dat de consumptie van vlees jaarlijks iets terugloopt. Flexitariërs kiezen ervoor af en toe geen vlees te eten. Wij spelen daarop in door nu ook vega-producten onder het Kips-merk te brengen. Daarbij mikken we op een brede doelgroep; ook vegetariërs en veganisten, want er zitten geen dierlijke eiwitten in deze nieuwe Kips-producten.”
“De smaak is en blijft natuurlijk het belangrijkste aankoopcriterium. Alle vier Kips vega-producten komen in een onafhankelijke smaaktest onder consumenten beter uit de bus dan vega-producten van andere merken die al verkrijgbaar zijn.”
De Kips-producten zijn in de winkel duidelijk te herkennen. De productnamen vermelden ‘vega’ en het Kips-logo - normaalgesproken rood - is groen bij de vega-producten.
Van week 47 tot en met 51 loopt de introductiecampagne voor de nieuwe Kips-producten. Eerst drie weken lang met een commercial op diverse TV-zenders. Aanvullend en uitlopend naar week 51 heeft Kips online-acties gepland. Reclamebureau Alfred tekent voor de creatieve uitingen. In de laatste weken van 2018, dus vlak voor Kerstmis, verzorgt Albert Heijn een eigen introductiecampagne.
Bron: © Zwanenberg Food Group