HAS Hogeschool biedt voor het eerst de online Engelstalige cursus ‘Meat technology in the Netherlands’ aan voor professionals uit de wereldwijde vleessector. De online cursus gaat van start in oktober 2018 . HAS Hogeschool heeft meer dan 10 jaar ervaring in het geven van de cursus Vleestechnologie. Aanleiding om de cursus online en Engelstalig aan te bieden is de mogelijkheid om onze kennis en ervaring te delen met professionals wereldwijd op een tijdstip en plaats die zij zelf het meest geschikt achten.
Nederland is een van werelds grootste exportlanden van agro- en foodproducten. De vleeswerkende industrie beslaat 16% van de Nederlandse export en is daarmee een van de belangrijkste sectoren binnen de foodexport. De online cursus Meat technology in the Netherlands bestaat uit 8 modules waarbij onder meer ingegaan wordt op vleestechnologie in algemene zin en op rund-, kip- en varkensvlees én vleesproducten specifiek. Ook trends en ontwikkelingen in de Nederlandse vleestechnologie worden uitgebreid besproken.
De cursus Meat technology in the Netherlands is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de Nederlandse vleesindustrie en meer inzicht wil verkrijgen in deze sector. Doordat de cursus Engelstalig is kunnen ook importbedrijven buiten Nederland kennis en kunde opdoen.
Deze cursus wordt aangeboden in een eigen online omgeving, waardoor deelnemers zichzelf onafhankelijk van tijd en plaats kunnen ontwikkelen. De insteek van de cursus is praktisch en er wordt gebruikt gemaakt van verschillende werkvormen: van filmpjes en korte artikelen tot praktijkopdrachten. De online omgeving is bovendien zo ingericht dat er niet alleen interactie is met de docent maar ook met mede-cursisten.
Door middel van afwisselende werkvormen krijgen deelnemers op een inspirerende wijze meer begrip van processen, soorten vlees en word je wegwijs gemaakt in de vleesindustrie zodat ze een goede gesprekspartner zijn voor collega’s, klanten en leveranciers. De relatie met klanten en leveranciers brengen ze hiermee op een hoger niveau wat de concurrentiepositie van hun bedrijf ten goede komt. Bovendien verbetert het de interne communicatie en daarmee ook de efficiency.
Bron: © Pixabay