Future Food Group lanceert nieuw merk PLNT
Ondernemers sociëteit voedingsindustrie
B2B Communications
Wallbrink Crossmedia
Kijk ook eens op

Future Food Group lanceert nieuw merk PLNT

  • 15 mei 2020

Future Food Group heeft een eigen merk ontwikkeld. Onder de naam PLNT zet het een uitgebreide lijn vleesvervangers op de markt. Producten die niet alleen goed zijn voor de mens maar ook voor onze planeet. Vanuit de visie vleesvervangers smakelijk, duurzaam en betaalbaar te maken, biedt PLNT vleesvervangers die toegankelijk zijn voor iedereen. Producten variëren van vegetarische kip reepjes tot plantaardig broodbeleg en zijn zowel in bulk als in stuks verpakking beschikbaar.

PLNT heeft als slogan: Lekker voor vandaag, het beste voor morgen. De behoefte aan vleesvervangers groeit, maar de meeste producten zijn nog niet toegankelijk of aantrekkelijk voor de massa. PLNT is er voor iedereen, alle eters op elk moment. Door de focus te leggen op ‘gezond én lekker’ en ‘verantwoord én betaalbaar’, streeft PLNT ernaar dat iedere consument kan genieten in het hier en nu, maar met aandacht voor wat belangrijk is voor toekomstige generaties en onze planeet.

Slagers bij productonwikkeling

Future Food Group is van mening dat als we echte stappen willen zetten in het verduurzamen van de consumptie, juist de vleeseters over de streep moeten worden gehaald. Dat kan alleen door hen echt lekkere alternatieven te bieden. Jos Havekotte, Innovation Manager bij Future Food Group; “Wij houden vleeseters als doelgroep voor ogen. De ontwikkeling van onze plantaardige producten wordt daarom ook begeleid door zeer ervaren slagers, die precies weten wat een vleeseter verwacht en lekker vindt. Als de slagers akkoord geven, weten we dat we een goed alternatief in handen hebben.”

Verantwoorde producten

PLNT innoveert en produceert op basis van wat de planeet ons biedt en met aandacht voor onze aarde. De ingrediënten van PLNT komen van Europese bodem en worden verwerkt tot betaalbare en smakelijke producten. De productie vindt plaats in Nederland.

PLNT heeft een breed productenpakket welke in de toekomst nog verder uitgebreid zal worden. PLNT kent verschillende productcategoriën, te weten: Vegawaren/broodbeleg,  Krokante bites, Seizoensspecialititen, De perfecte basis, Klassiekers, Rijk gevuld met groenten en Onze gouden trots.

Verpakking

De verpakkingslijn van PLNT valt direct op in het retail landschap door een minimalistische en kleurijke stijl. Zo heeft iedere bovengenoemde categorie zijn eigen kleur. Daarbij is de verpakking deels transparant waardoor het product goed naar voren komt en de consument ziet wat het koopt. Ook het materiaalgebruik van de verpakking is passend bij een toekomstbestendige positionering. Future Food Group is zich bewust van onze gezamelijke verantwoording voor het milieu en is daarom constant op zoek naar innoverende manieren om het gebruik van duurzame verpakkingen verder uit te breiden.

futurefoodgroup.nl

Bron: © Future Food Group