Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Wij doorzoeken momenteel meer dan 4.000 artikelen, een moment geduld...
Greenpeace vraagt aandacht voor al het onnodige wegwerpplastic waarin eten verpakt zit. Dit doen zij met hun #Mispaksel actie. Met deze verkiezing wil de organisatie meer aandacht werven voor het gigantische plasticprobleem dat zich de afgelopen jaren heeft verergerd. Het doel van deze actie is druk zetten op voedselproducenten en supermarkten om de hoeveelheid wegwerpplastic terug te dringen.
Voedselbedrijven en supermarkten hebben veel producten verpakt in plastic. Zoals we de afgelopen tijd veel in het nieuws hebben gezien worden oceanen en dieren die daarin leven aangetast.
Deelnemen aan de verkiezing bestaat uit 4 stappen;
1. Ga naar de supermarkt; zoek een product dat in enorm veel plastic is verpakt (voedselproducten)
2. Leg het mispaksel vast; maak een foto
3. Stuur het mispaksel in; plaats de inzending op Facebook, Twitter of Instagram met de bijbehorende hashtag
4. #Mispaksel trofee; aan het einde van de verkiezing wordt er een trofee uitgereikt aan het bedrijf met het winnende mispaksel.
Tussen 12 en 26 september kan iedereen stemmen op het mispaksel, de trofee voor de meest belachelijke en verspillende plastic voedselverpakking.
Bron: © Pixabay
Vakblad Voedingsindustrie is een project van b2b Communications BV
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
Wij werken conform de privacywetgeving. Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail met een bevestigingslink. Pas nadat u deze link heeft aangeklikt bent u geregistreerd als ontvanger van de nieuwsbrief. Vindt u de mail niet in uw inbox, kijk dan ook bij ongewenste e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec