We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
Door de enorme hoeveelheid aan keurmerken op voedingsmiddelen zien consumenten door de bomen het bos niet meer. Uit onderzoek van I&O Research bleek namelijk dat bijna 7 op de 10 mensen vinden dat er teveel keurmerken zijn. Milieu Centraal stuurt de komende weken consumenten op onderzoek om topkeurmerken voor duurzame voeding te spotten. De onafhankelijke voorlichtingsorganisatie maakt het de consument makkelijker met de Big Ten: de tien topkeurmerken voor duurzame voeding in de supermarkt. Deze zijn terug te vinden in de Keurmerkenwijzer.
Consumenten zijn sceptischer over keurmerken dan een paar jaar geleden. De voorlichtingsorganisatie biedt de Keurmerkenwijzer aan als gratis kompas. Van de 300 beeldmerken met duurzaamheidsclaims in de Keurmerkenwijzer zijn maar liefst 140 beeldmerken te vinden op voedselproducten. Tien keurmerken voor voeding springen er echt uit in ambitie op diverse aspecten van duurzaamheid in combinatie met een strenge controle. Milieu Centraal noemt dit de topkeurmerken.
Vanaf 11 november kunnen consumenten op Keurmerkensafari in de supermarkt en de eigen keukenkast. In vier filmpjes laat Milieu Centraal zien hoe je duurzaam boodschappen kunt doen door de Big Ten van topkeurmerken te spotten voor de productcategorieën koffie, thee en cacao; zuivel en eieren; groente en fruit; en vlees en vis.
“Door voor die 10 topkeurmerken te kiezen maken mensen hun boodschappen een stuk duurzamer,” vertelt Paulien van der Geest van Milieu Centraal.
Source: Milieu Centraal
Vakblad Voedingsindustrie is a project of b2b Communications BV.
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
We work in accordance with the privacy legislation. After your registration you will receive an e-mail with a confirmation link. Only after you have clicked on this link will you be registered as a recipient of the newsletter. If you can't find the e-mail in your inbox, please also look at unsolicited e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec