We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
Unilever heeft een bindend bod ontvangen van Vivera voor de overname van The Vegetarische Slager. Het merk werd in 2018 door Unilever gekocht van oprichter Jaap Korteweg. Sindsdien heeft het merk een sterke groei doorgemaakt, met een aanwezigheid in meer dan 55 markten wereldwijd. Deze stap komt voort uit Unilevers strategie om haar portfolio te verscherpen en te focussen op grotere merken die schaalvoordelen bieden.
Volgens Unilever is de verkoop van De Vegetarische Slager een logische zet. De gekoelde en bevroren producten van het merk vereisen een aparte toeleveringsketen en sourcingmodel, wat hen moeilijk schaalbaar maakt binnen Unilevers bredere voedingsportfolio. Bovendien verschillen de technologische en R&D-vereisten voor de innovaties van De Vegetarische Slager van die van andere Unilever-merken, wat de beslissing om te verkopen versterkt.
Rutger Rozendaal, CEO van De Vegetarische Slager, toont zich enthousiast over de samenwerking met Vivera. Hij verwacht dat deze stap de mogelijkheid biedt om gezamenlijke krachten te bundelen en nog meer waarde te leveren aan partners en consumenten. Willem van Weede, CEO van Vivera, benadrukt de gedeelde ambitie van beide bedrijven om de transitie naar een meer plantaardige voedselketen te versnellen.
De verkoop is onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, wettelijke eisen en overlegprocessen. Verwacht wordt dat de afronding van de overname in het derde kwartaal van 2025 plaatsvindt. De financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Source: Unilever
Vakblad Voedingsindustrie is a project of b2b Communications BV.
© COPYRIGHT 2025 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2025
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
We work in accordance with the privacy legislation. After your registration you will receive an e-mail with a confirmation link. Only after you have clicked on this link will you be registered as a recipient of the newsletter. If you can't find the e-mail in your inbox, please also look at unsolicited e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec