We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
Op 10 maart 2023 lanceerde de bond van Adverteerders (bvA) een Checklist voor duurzaamheidsclaims. Hiermee wil de organisatie marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.
De checklist is vooral bedoeld om duidelijkheid te geven over wat wel en niet kan op het gebied van duurzaamheidsclaims. Zo weten adverteerders op welke manier zij hun duurzaamheidsreclame moeten onderbouwen en kunnen consumenten vertrouwen op de reclame die zij te zien krijgen.
Uit het groeiend aantal klachten over duurzaamheidsclaims bij de Nederlandse reclamejury: de Reclame Code Commissie, blijkt hoe belangrijk het is om doordacht en eerlijk over duurzaamheid te communiceren. Marketeers, bureaus en andere betrokkenen in het marketingproces worden me deze checklist ondersteund om de belangrijkste valkuilen te vermijden die kunnen leiden tot misleidende duurzaamheidsclaims.
Source: bvA
Vakblad Voedingsindustrie is a project of b2b Communications BV.
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
We work in accordance with the privacy legislation. After your registration you will receive an e-mail with a confirmation link. Only after you have clicked on this link will you be registered as a recipient of the newsletter. If you can't find the e-mail in your inbox, please also look at unsolicited e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec