We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
We're currently searching through more than 4,000 articles, just a moment's patience...
Een aantal grote bedrijven uit de voedingsindustrie wil graag een nieuw etiketteringssysteem in gebruik nemen dat werkt op basis van portiegrootte en kleurcodes. Hierdoor kunnen consumenten eenvoudiger een (gezonde) keuze maken. De giganten die hiermee aan de gang gaan zijn: Pepsico, Unilever, Nestlé, Mondelez, Mars en Coca-Cola.
Een ‘stoplichtsysteem’ wordt de methode ook wel genoemd. Het systeem is al de standaard in Engeland en Ierland. Op dit moment hanteert het vasteland in Europa een vrijwillig systeem op basis van eenduidige voedingswaarde informatie, ook wel referentie inname genoemd. De voedingsgiganten willen graag zien dat de kleurcodering hierin geïntegreerd wordt.
Een begrijpelijk en consistent etiketteringssyteem voor heel Europa, daar streven de multinationals naar. Deze methode zal dan ook voldoen aan de Europese etiketteringswetgeving.
Bron: FoodPro Network
Source: © Ditty_about_summer/Shutterstock.com
Vakblad Voedingsindustrie is a project of b2b Communications BV.
© COPYRIGHT 2024 VOEDINGSINDUSTRIE | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN
Powered by Wallbrink Crossmedia © 2024
Een abonnement kost € 80,- exclusief 9% BTW per jaar.
We work in accordance with the privacy legislation. After your registration you will receive an e-mail with a confirmation link. Only after you have clicked on this link will you be registered as a recipient of the newsletter. If you can't find the e-mail in your inbox, please also look at unsolicited e-mail.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec